Tips folders

Een folder of brochure wordt vaak gebruikt om alle informatie van en over een organisatie op een rijtje te zetten. U kunt deze dan bijvoorbeeld aan bezoekers van een open dag of aan nieuwe leden meegeven. Dat bespaart de organisatie tijd doordat de basisinformatie op papier staat en klaarligt om aan geïnteresseerden uit te reiken.

Een brochure kunt u gebruiken wanneer u uitgebreidere informatie wilt verstrekken aan uw doelgroep. Het is dan meer een naslagwerk.


HOE MAAK IK EEN FOLDER OF BROCHURE?

 

Voor het vormgeven van uw folder of brochure kunt u de volgende stappen volgen:

Stap 1: De titel

Met de titel moet u de aandacht van de lezer trekken. De titel moet ook in één oogopslag aangeven waar de tekst over gaat.

Stap 2: De tekst

De teksten van de folder of brochure moeten bestaan uit afgeronde tekstblokken. Het moet mogelijk zijn de blokken los van elkaar te lezen.

Stap 3: Koppen

De koppen boven de tekstblokken moeten de interesse van de lezer wekken.

Stap 4: Illustraties

De illustraties in uw folder of brochure hebben verschillende doelen: ze trekken de aandacht van de lezer, ze geven sfeer, ze verduidelijken de inhoud van de tekst

 Stap 5: Inhoudsopgave en nummering

Wanneer u een wat langere brochure maakt is het verstandig de pagina's te nummeren en een inhoudsopgave aan te maken. Op deze wijze kan de lezer de informatie gemakkelijk terugvinden. Dit vanwege het feit dat een brochure meestal als naslagwerk dient.

Zoek een vacature

Uitgebreid zoeken