Aandacht trekken

Wervende publiciteit trekt aandacht. Het is belangrijk positief nieuws in de krant te laten komen. Positief nieuws versterkt uw imago en geeft een positief beeld van uw organisatie. Naast het zorgen dat uw organisatie positief in het nieuws komt, is het van belang om het juiste moment te kiezen waarop u in het nieuws komt. Dat de organisatie een nieuwe activiteit start is positief nieuws, maar het nieuws dat de nieuwe activiteit veel deelnemers heeft aangetrokken is veel positiever! Dit laat zien dat anderen al geïnteresseerd zijn en mee doen. Uw organisatie is in beweging. Een organisatie die regelmatig aangeeft een ernstig tekort aan vrijwilligers te hebben loopt daarentegen de kans zich te profileren als een oninteressante organisatie om je als vrijwilliger bij aan te sluiten.

Geef daarom liever aan waarom het voor vrijwilligers zo interessant is om bij uw organisatie aan de slag te gaan. Wat zijn de motieven waarom mensen vrijwilligerswerk doen? Bijvoorbeeld sociale contacten opdoen, ervaring opdoen, kennis inzetten, zinvol werk doen, resultaten behalen, enz. Wat heeft uw organisatie daarin te bieden?

Zorg er voor dat u structureel aandacht vraagt voor het feit dat u vrijwilligers kunt gebruiken. Denk er bijvoorbeeld aan om op uw website te vermelden wat vrijwilligers bij uw organisatie kunnen doen en wat u hen te bieden heeft. Formuleer dit zo concreet mogelijk.

Plan de publiciteit goed zodat uw organisatie regelmatig in het nieuws komt. De kracht zit in de herhaling! Zorg dat positief nieuws aandacht krijgt en de publiciteit concreet is.

Zorg dat u een vast contactpersoon bij de krant hebt. Maak eens kennis, vertel over uw organisatie en nodig de contactpersoon persoonlijk uit bij iets nieuws. De kans dat uw nieuws een plek in de krant krijgt, wordt hierdoor vergroot.

 

Zoek een vacature

Uitgebreid zoeken